3 Fat Chicks on a Diet Weight Loss Community  

Go Back   3 Fat Chicks on a Diet Weight Loss Community > Diet Central > Carb Counters > Atkins

New Year - New You Challenge!!!

Reply
 
Thread Tools
Old 12-18-2013, 08:41 AM   #91
Senior Member
 
Mara's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Location: Tennessee
Posts: 1,270

S/C/G: 297/see ticker/170

Height: 5' 7.5"

Default

Thanks Pixi and Sue! Up a little today.

Lulu a Beyonce concert would be fun I bet.

Sw: 247.2

12/4: 246.0
12/5: 248.2
12/6: 245.6
12/9: 245.6 (not bad considering I gave in to a few TOM cravings)
12/10:244.8
12/11:245.2
12/12:244.0
12/13:242.8 (fingers cross that this is not a trick. I weighed three times and this number came up the last time. The two before were 242.6.)
12/16:243.8
12/17:242.2
12/18:242.4

Gw: 239.2
__________________
Mara is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2013, 10:42 AM   #92
Senior Member
 
pnkrckpixikat's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: DFW Metroplex
Posts: 1,549

S/C/G: 295/see ticker/150

Height: 5'9

Default

Good Morning!

Lulu I love concerts! I am sure Beyonce's concert will be AMAZING. You and your children will have a blast.

Sue it was soooo good! apparently it was made of brie, cream cheese and butter. I need to get the exact recipe cause it would be great with celery or meat.

mara you are doing so great! keep up the good work!

I am the same today as yesterday, but I am sore from the gym yesterday so hopefully a new number soon! I am planning to use the break to get back in the habit of working out cause I want to be in great shape, not just a certain weight. I am taking 18 credits and working 20 hours next semester so IDK how well I will keep it up once the semester gets busy

11/28 - 247.4
11/29 - 251.6
11/30 - 249.4
12/01 - 248.0
12/02 - 246.3
12/03 - 246.3
12/04 - 246.3
12/05 - 245.2
12/06 - No Power, DNW
12/07 - out of town DNW
12/08 - 246.3 - weighed middle of the day
12/09 - 244.7
12/10 - 244.5
12/11 - 245.0
12/12 - 245.5
12/13 - 245.9
12/17 - 244.6
12/18 - 244.6
__________________

pnkrckpixikat is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2013, 06:43 AM   #93
Enjoying the journey
 
Lulu NH's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: New Hampshire
Posts: 628

S/C/G: 225/169/RGW160/GW152

Height: 5-5.5

Default

Hi Sue - I wanted to comment on walking with your friend. I think both of you will see great improvement in breathing and stamina as it becomes a routine. Personally, I have crappy lungs and I am susceptible to every thing under the sun. What I have noticed is that I can be 30 minutes into my workout and I can actually sing to the songs I am listening to - before I was lucky to just catch my breath!! Now I know I could be talking to whoever I am walking with and not have to worry about keeling over! Ha! Walking is the bomb!!

A little worried about the scale because I feel my portions have been too big.....weigh in tomorrow....yikes!
__________________
Onederland 5/10/2013
Lulu NH is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2013, 08:01 AM   #94
Sue finding inner song
 
wannaskipandlaugh's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Port St. Lucie FL
Posts: 3,942

S/C/G: 320/217.4/160

Height: 5' 4" 3/4

Default

Lulu... the walking does help my friend... He has COPD and gets bad alergies (So bad he does not leave his chair and mopes) and now he has a cold.. but he is walking and I am so proud of him. I reminded him last night that if he had not been walking he would be feeling even worse than he does now (he never sneezed the whole 2 miles and only blew his nose when we got home and started working on a web page which reminded him that he gets energized walking LOL).. I am glad that I started walking (with my friend and his sister and brother in law 10 months ago and I have not stopped... they did after 6 weeks.. but that is okay.. He has started again!) I feel so much better after walking and even happier spending time and talking to my friend!

I had a smiley number on the scale.. .it has finally cracked and is on the downdowndown! HOORAY! Maybe 243 is a possibility!?!

SW 12/2 252 (it was 253.2 yesterday OUCH!)
12/3 249.6 Lost a whole bunch of that water weight HOORAY!
12/4 - 247.6 Very very very Happy!!! all water weight but 1 lb is gone! Dinner out with friends at Bonefish Grill... gotta look at the menu for low carb!
12/5 247.2 well.. had Bang Bang Shrimp (Bad Sue as it was breaded opps) BACK on the wagon of Induction again today! Wooo Hoooo - train whistle!
12/6 246.8 Oh YAY Just .2 oz away from all time low for this final journey Yippy!... gonna happen - oh yes it is! Climbing ladder this weekend putting up icicle lights and then putting lights on the palm tress... Good workout and sweating!
12/7 245.6 oh YAY BABY! Very happy!!! and I still have all my climbing work to do this weekend (rainy and humid/warm today booo I would send it up north to you all and to the west!)
12/8 245.2 WooHoo!!!!! .2 away from 75 off total.. This time last year, I would never have thought this! WOOHOO!
12/9 245.6 Salty bacon and ham yesterday... Did ALOT of climbing (ladder) and walking tho.. will be GONE tomorrow!
12/10 246 GRRRR
12/11 245.4 okay back down a scooch.. I WANT 244! like NOW! lol (demanding SueWanna here!) LOL
12/12 246
12/13 246.4 sad but in pain and ate "wholegrain Scoops" oh why did I have those in my house???!!!
12/14?? did not weigh
12/15 247.4
12/16 249.4
12/17 249.4
12/18 249.8 oooooooooooooo Yikes!
12/19 248.6

GW 243 or LOWER and I WILL DO IT
__________________


Mini Goal 10% off (289) 4/14/13 #2 50lbs (270) 6/18/13 # 3 1/2 way (240) 1/18/14 #4 100lbs (220) 6/5/14 #5 (199)

You have to believe it first and then you will see it!!

1 for every 10 lbs lost

to Lothlorien 920 miles
traveled: 832.15 (exercise miles only) started 3/1/13
Remaining: 87.85 - Lothlorien!
Walk 2014 current X's = 208 -
590.15 miles walked. High steps 20791 10.18.14
wannaskipandlaugh is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2013, 09:15 AM   #95
Senior Member
 
pnkrckpixikat's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: DFW Metroplex
Posts: 1,549

S/C/G: 295/see ticker/150

Height: 5'9

Default

lulu I am sure it will be fine, even if the weigh in isn't ideal this isn't a sprint it is a marathon. Steady pace with some breaks is best for you, mentally and physically. Just don't start running back to the start line

Sue I would say it totally is, but this month it really depends on christmas and how you do and how it effects you. Either way I am sure you will get super close if you stay on track every day but christmas!

Well I am up again, I am trying to tell myself if is because I am sore from resuming working out, but I also know I have had a bite of bread here and a cookie there for the past week so I am probably out of ketosis, I'm sure my insulin isn't wreaking the same havoc had I been eating what used to be normally for me but it likely isn't being helpful. I need to put on blinders and be good 100% for the next week til christmas. Work is the hardest but I only have today and tomorrow then I am off til the 6th so hopefully that will help.

11/28 - 247.4
11/29 - 251.6
11/30 - 249.4
12/01 - 248.0
12/02 - 246.3
12/03 - 246.3
12/04 - 246.3
12/05 - 245.2
12/06 - No Power, DNW
12/07 - out of town DNW
12/08 - 246.3 - weighed middle of the day
12/09 - 244.7
12/10 - 244.5
12/11 - 245.0
12/12 - 245.5
12/13 - 245.9
12/17 - 244.6
12/18 - 244.6
12/19 - 245.7
__________________

pnkrckpixikat is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2013, 09:24 AM   #96
Senior Member
 
Mara's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Location: Tennessee
Posts: 1,270

S/C/G: 297/see ticker/170

Height: 5' 7.5"

Default

Well shoot. Water retention.

Sw: 247.2

12/4: 246.0
12/5: 248.2
12/6: 245.6
12/9: 245.6 (not bad considering I gave in to a few TOM cravings)
12/10:244.8
12/11:245.2
12/12:244.0
12/13:242.8 (fingers cross that this is not a trick. I weighed three times and this number came up the last time. The two before were 242.6.)
12/16:243.8
12/17:242.2
12/18:242.4
12/19:245.3

Gw: 239.2
__________________
Mara is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2013, 04:22 AM   #97
Enjoying the journey
 
Lulu NH's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: New Hampshire
Posts: 628

S/C/G: 225/169/RGW160/GW152

Height: 5-5.5

Default

1.7.4 - all that worry and I didn't go anywhere!!!

Sue - Please excuse my faux pas....I missed that you have been walking for 10 months now!!! Wow!! That is so awesome! Sorry about your friend and COPD - very difficult disease....

Pixikat - Thanks - my mind is a terrible place to be some days!!! I can't help but obsess all the time and I am really trying to be "normal" - I am afraid of ending up at the starting line all over again - I've done that since I was a kid!!

Staycation starts today and Beyonce tonight!! Baby girl already knows which t-shirt she wants!!

Wishing everyone a downdowndown and great weekend!!
__________________
Onederland 5/10/2013
Lulu NH is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2013, 07:36 AM   #98
Sue finding inner song
 
wannaskipandlaugh's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Port St. Lucie FL
Posts: 3,942

S/C/G: 320/217.4/160

Height: 5' 4" 3/4

Default

LULU I thank YOU for all your encouragement for me! I do no matter what you say! and I am so jealous! What a time you and your DD are going to have! JOY JOY JOY!!!

Pixikat... That cheese sounds soooooo good. I remember baking brie with crescent dough wrapped around it and doing "Pinch bread" , but your friends idea is WOW! I am sorry you are so sore... and yep, that blip up is the muscles going oooohhh Ouch.. we need to heal LOL and then you will be stronger!

Mara you are doing so good.. I mean 242+'s WOW... I know yesterday the scale was being a poop... but that will not last!

Me.. finally the water is starting to woosh (Patience I know!) YAY

SW 12/2 252 (it was 253.2 yesterday OUCH!)
12/3 249.6 Lost a whole bunch of that water weight HOORAY!
12/4 - 247.6 Very very very Happy!!! all water weight but 1 lb is gone! Dinner out with friends at Bonefish Grill... gotta look at the menu for low carb!
12/5 247.2 well.. had Bang Bang Shrimp (Bad Sue as it was breaded opps) BACK on the wagon of Induction again today! Wooo Hoooo - train whistle!
12/6 246.8 Oh YAY Just .2 oz away from all time low for this final journey Yippy!... gonna happen - oh yes it is! Climbing ladder this weekend putting up icicle lights and then putting lights on the palm tress... Good workout and sweating!
12/7 245.6 oh YAY BABY! Very happy!!! and I still have all my climbing work to do this weekend (rainy and humid/warm today booo I would send it up north to you all and to the west!)
12/8 245.2 WooHoo!!!!! .2 away from 75 off total.. This time last year, I would never have thought this! WOOHOO!
12/9 245.6 Salty bacon and ham yesterday... Did ALOT of climbing (ladder) and walking tho.. will be GONE tomorrow!
12/10 246 GRRRR
12/11 245.4 okay back down a scooch.. I WANT 244! like NOW! lol (demanding SueWanna here!) LOL
12/12 246
12/13 246.4 sad but in pain and ate "wholegrain Scoops" oh why did I have those in my house???!!!
12/14?? did not weigh
12/15 247.4
12/16 249.4
12/17 249.4
12/18 249.8 oooooooooooooo Yikes!
12/19 248.6
12/20 246.8 whew... only 1.6 above lowest.. can't wait til tomorrow weigh in!

GW 243 or LOWER and I WILL DO IT
__________________


Mini Goal 10% off (289) 4/14/13 #2 50lbs (270) 6/18/13 # 3 1/2 way (240) 1/18/14 #4 100lbs (220) 6/5/14 #5 (199)

You have to believe it first and then you will see it!!

1 for every 10 lbs lost

to Lothlorien 920 miles
traveled: 832.15 (exercise miles only) started 3/1/13
Remaining: 87.85 - Lothlorien!
Walk 2014 current X's = 208 -
590.15 miles walked. High steps 20791 10.18.14
wannaskipandlaugh is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2013, 08:52 AM   #99
Senior Member
 
Mara's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Location: Tennessee
Posts: 1,270

S/C/G: 297/see ticker/170

Height: 5' 7.5"

Default

Uhmm...the scale was being real mean today. There have been lots of office holiday luncheons and parties, but I haven't done too bad. Or so I thought. lol Maybe tomorrow will be better.
__________________
Mara is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2013, 01:31 PM   #100
Senior Member
 
pnkrckpixikat's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: DFW Metroplex
Posts: 1,549

S/C/G: 295/see ticker/150

Height: 5'9

Default

sue it isn't his idea, it is a recipe from the renaissance or middle ages. Here is the link he emailed me for the recipe http://www.pbm.com/~lindahl/cariadoc/sauces.html "Generally the way it's done is a wedge of Brie, equal amount of cream cheese, and a stick of butter. You'll also see it as 1:1:1, which may be what was done for the party, since it was very buttery." I am thinking of bringing it to my families christmas celebration. maybe with some bacon in it lol

lulu yay for the staycation and concert! just think how many calories dancing burns! so get your dance on at the concert!!!

mara it is being mean to me too but this is the first december ever I have managed to stay on track this much and actually lose! We can do it, just ignore the mean ol' scale punishing small indiscretions. keep up the good work!

11/28 - 247.4
11/29 - 251.6
11/30 - 249.4
12/01 - 248.0
12/02 - 246.3
12/03 - 246.3
12/04 - 246.3
12/05 - 245.2
12/06 - No Power, DNW
12/07 - out of town DNW
12/08 - 246.3 - weighed middle of the day
12/09 - 244.7
12/10 - 244.5
12/11 - 245.0
12/12 - 245.5
12/13 - 245.9
12/17 - 244.6
12/18 - 244.6
12/19 - 245.7
12/20 - 245.7
__________________


Last edited by pnkrckpixikat : 12-20-2013 at 01:32 PM.
pnkrckpixikat is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2013, 09:01 AM   #101
Enjoying the journey
 
Lulu NH's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: New Hampshire
Posts: 628

S/C/G: 225/169/RGW160/GW152

Height: 5-5.5

Default

Yesterday was the longest day ever!!! we walked a lot which was great and we didn't get back to our hotel until midnight!! Baby girl loved the concert - her older brother - not so much!! I can't hear out of my left ear right now!! HA! I'm an old goat!!

Can't weigh - but already worked out and waiting for my gang to come to life for the ride home!!

Sue - thank you!!
Mara - the scale will change its tune soo !!
Pixikat - I missed something - is this a cheese dip?
__________________
Onederland 5/10/2013
Lulu NH is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2013, 09:54 AM   #102
Senior Member
 
pnkrckpixikat's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: DFW Metroplex
Posts: 1,549

S/C/G: 295/see ticker/150

Height: 5'9

Default

mara it is a cheese dip, and it is delicious! It is from a long long long time ago lol I have a friend who is in one of those groups that dress up from like the Renaissance and do... things, idk lol anyways she took me to their christmas party the other night and they served this. It was served with bread but would be sooo good with some veggies or meat or as the cheese in a faux mac and cheese casserole etc. I am going to try to make it this weekend and if all goes well take it to my families christmas thing. I'm so glad that the concert was fun! I'm sorry about your ear, but I am sure it'll be fine shortly.

The scale decided to be nice today! hopefully it keeps it up, I have less temptation now that I am off of work til the new year, hopefully I can stick to induction levels til christmas.
11/28 - 247.4
11/29 - 251.6
11/30 - 249.4
12/01 - 248.0
12/02 - 246.3
12/03 - 246.3
12/04 - 246.3
12/05 - 245.2
12/06 - No Power, DNW
12/07 - out of town DNW
12/08 - 246.3 - weighed middle of the day
12/09 - 244.7
12/10 - 244.5
12/11 - 245.0
12/12 - 245.5
12/13 - 245.9
12/17 - 244.6
12/18 - 244.6
12/19 - 245.7
12/20 - 245.7
12/21 - 243.7
__________________


Last edited by pnkrckpixikat : 12-21-2013 at 09:54 AM.
pnkrckpixikat is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2013, 10:16 AM   #103
Sue finding inner song
 
wannaskipandlaugh's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Port St. Lucie FL
Posts: 3,942

S/C/G: 320/217.4/160

Height: 5' 4" 3/4

Default

YAY PIXIKAT! Lower scale reading! and being off too.. is awesome!.... Just think of this year compared to last year. Isn't life so much better!?

LULU.. oh sorry about your ear (still ringing?? were you that close to the speakers.... or... all the yelling? LOL and how is your voice?!) I am so glad you had a good time and hope the DS will look back at this and say OK that was cool! AND all the walking you did! weeeeee

MARA?? did the water go away for you?!

ME it DID finally lost all the weight gained last week HOORAY! Now to work on new territory (well still have .4 to go. but that is nothing to sweat about!)
1 more party tonight!... but its a buffet and I can eat just the salad and the meat (Ham) and be good.. I am making (bad for Atkins oh well) a shredded Potato caserole... with Cheddare Cheese soup, Onion soup, milk and potatos and topped with crunched Texas toast Croutons (My concoction) and NOPE not gonna touch it! But I am looking at that cheese dip PIXI and I think I am making that for New Years Eve! oh yay! and toast some Low Carb Tortillas (cut into strips) for dipping! oh yum!

SW 12/2 252 (it was 253.2 yesterday OUCH!)
12/3 249.6 Lost a whole bunch of that water weight HOORAY!
12/4 - 247.6 Very very very Happy!!! all water weight but 1 lb is gone! Dinner out with friends at Bonefish Grill... gotta look at the menu for low carb!
12/5 247.2 well.. had Bang Bang Shrimp (Bad Sue as it was breaded opps) BACK on the wagon of Induction again today! Wooo Hoooo - train whistle!
12/6 246.8 Oh YAY Just .2 oz away from all time low for this final journey Yippy!... gonna happen - oh yes it is! Climbing ladder this weekend putting up icicle lights and then putting lights on the palm tress... Good workout and sweating!
12/7 245.6 oh YAY BABY! Very happy!!! and I still have all my climbing work to do this weekend (rainy and humid/warm today booo I would send it up north to you all and to the west!)
12/8 245.2 WooHoo!!!!! .2 away from 75 off total.. This time last year, I would never have thought this! WOOHOO!
12/9 245.6 Salty bacon and ham yesterday... Did ALOT of climbing (ladder) and walking tho.. will be GONE tomorrow!
12/10 246 GRRRR
12/11 245.4 okay back down a scooch.. I WANT 244! like NOW! lol (demanding SueWanna here!) LOL
12/12 246
12/13 246.4 sad but in pain and ate "wholegrain Scoops" oh why did I have those in my house???!!!
12/14?? did not weigh
12/15 247.4
12/16 249.4
12/17 249.4
12/18 249.8 oooooooooooooo Yikes!
12/19 248.6
12/20 246.8 whew... only 1.6 above lowest.. can't wait til tomorrow weigh in!
12/21 245.6 ok 1.6 to Christmas weight desired (244)

GW 243 or LOWER and I WILL DO IT
__________________


Mini Goal 10% off (289) 4/14/13 #2 50lbs (270) 6/18/13 # 3 1/2 way (240) 1/18/14 #4 100lbs (220) 6/5/14 #5 (199)

You have to believe it first and then you will see it!!

1 for every 10 lbs lost

to Lothlorien 920 miles
traveled: 832.15 (exercise miles only) started 3/1/13
Remaining: 87.85 - Lothlorien!
Walk 2014 current X's = 208 -
590.15 miles walked. High steps 20791 10.18.14
wannaskipandlaugh is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2013, 11:49 AM   #104
Senior Member
 
pnkrckpixikat's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: DFW Metroplex
Posts: 1,549

S/C/G: 295/see ticker/150

Height: 5'9

Default

sue while I am doing much better on my diet this year, this time last year I was in the 2teens low 220s so its kinda hard to say life is better lol I gained from 202 in mid october to 260 in june so right now I am avoiding comparing as it just depresses me

But I can be happy that I am eating better and staying on track better this year!!! though there was alot more temptation last year so I don't know if it just less temptation means less cheating or if I am actually gaining better willpower lol
__________________

pnkrckpixikat is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2013, 05:37 AM   #105
Enjoying the journey
 
Lulu NH's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: New Hampshire
Posts: 628

S/C/G: 225/169/RGW160/GW152

Height: 5-5.5

Default

Yippee for me I'm 1.7.3!!!! It's taken about 90 days to lose 10 pounds and a little over 6 months for 20 pounds!! Thanks so much for the support on this forum and helping me to stay on track!!!

As I have said before, I was not brave enough in the beginning to write my goal of 152 and actually say I have to lose 73 pounds because losing 10 pounds seemed overwhelming let alone trying to do that 7+ times!!! My realistic goal is 160 but my ultimate goal is 152 and a normal BMI....according to the charts I could be between 113 and 152 so I'm picking 152!!!

True Confession: Not sure I ever stated this but last Christmas, the highest weight I remember on the scale was 232 and I probably was higher at some point... I started Atkins at 225.

Sue- We had nosebleed seats - it was just sooooo loud!!! Congrats on the down!!!
__________________
Onederland 5/10/2013
Lulu NH is offline   Reply With Quote
Reply
Posts by members, moderators and admins are not considered medical advice
and no guarantee is made against accuracy.


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
TBL "New Year/ New You" Challenge Chat - All Members chellez Biggest Loser Challenges 13 01-19-2007 08:02 AM
The Biggest Loser "New Year / New You" Challenge FAQ chellez Biggest Loser Challenges 18 01-02-2007 10:19 PM
New Year/New You: Week 4 (12/18) Chat rockinrobin Chicks up for a Challenge 50 12-25-2006 06:14 PM


All times are GMT -4. The time now is 08:45 PM.






Powered by vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.3.2