100 lb. Club - OT: Your H.S. Team Name




View Full Version : OT: Your H.S. Team Name


missaprylj
10-07-2004, 11:30 PM
Hey everyone! HAPPY FRIDAY!

(Yes, Celina, I know that it's Thursday, but it is 10:25 and I imagine that when most people read this it will be Friday! :p :p :p )


It's our Home-Coming this weekend! Our H.S. team name is the "Oredockers" because there used to be a lot of ore docks in town; ore boats and railroads were our big thing back in the day.

What was your team's name in school? Was it something generic like The Wildcats or The Bears? Or was it something off-beat like The Flippers or The Midgets? (Both local team names!) :cool:


nelie
10-07-2004, 11:37 PM
We were the Pirates, what is more interesting is my college which was the Anteaters.

SkinnyBoPeep
10-07-2004, 11:41 PM
Hee Hee-- We were the Koalas. Can you think of anything more fierce and intimidating?! Grrrrr! Watch out, we'll "cute" you to death!


Fitbabe
10-07-2004, 11:54 PM
We were the Dolphins -- imagine a cartoon dolphin with a mean looking face - that was our mascot

lessofsarahtolove
10-08-2004, 12:04 AM
We were the "Green Wave" -- go, Greenies!!!

jkfla
10-08-2004, 12:25 AM
the high school i went to was the panthers. but here in town we also have the cougars, cubs (the junior high i went to), pirates (the school down the road from me), wildcats (the elementary school i went to), wolves and our college is the tigers.

and yes koalas are soooo darn cute!

Goddess Jessica
10-08-2004, 12:58 AM
Fitbabe - Dolphins with a mean face... I just can't picture it.

Well, our HS had two teams. The Lions. Which was every team but the team I was on. I was a swimmer and the swim team just couldn't picture a lion doing the backstroke so, we ended up being The River Rats (my town was on a river and if you've ever lived on a river, you know the river rat legends). We even had a team mascot - a cute little Rattie that hung out on our shoulders.

SwimGirl
10-08-2004, 01:36 AM
I was also on the swim team and we were the Nelson Neptunes and my high school was the L.V. Rogers Bombers, and dispite the name they did REALLY well ;) MY college team were the Falcons, and my university swim team was the UBC dolphins, thats a lot of different schools/teams I was on from age 17-22!!

TXMomof3
10-08-2004, 02:04 AM
My high school team was the Hawks (back in NY).
My daughter's high school team is the Lobo's.

glynne
10-08-2004, 02:14 AM
My high school team was the Crestwood Red Devils
College was University of Cincinnati Bearcats

JennasMom
10-08-2004, 07:21 AM
My high school team was the Muckers.

lil_cara_mia
10-08-2004, 08:31 AM
My high school was the Panthers.

My son is in 7th grade (Jr/Sr. high) and they are the Indians.

Charbar
10-08-2004, 09:22 AM
I was "sent" to Catholic (yes, I have issues :lol: ) we were the Saints.. what a joke that was! :rofl:
I never payed attn to sports in university ... Americans are much bigger in school sports then Canadians.

Dana

BA99TJ
10-08-2004, 09:29 AM
we were the Chieftans :) Then in college I think we were the Falcons.

Sheila53
10-08-2004, 11:33 AM
We were the Seahawks. Those dang pro football guys stole our name!

In college, I started out a Beaver, then graduated a Viking. Then further college education made me a Ram and finally a Bronco.

Love the Anteaters, Nelie. May I ask where that is? A Geoduck (it's a type of clam) is the team name for one of the liberal arts colleges in my state. I thought that was one of the strangest names I've heard, but I'm liking Anteater, too.

nelie
10-08-2004, 11:42 AM
Sheila, the Anteaters is the University of California, Irvine. Supposedly all UC mascots are supposed to be a type of bear but I believe UC Santa Cruz are the Banana Slugs (don't ask me).

Sheila53
10-08-2004, 11:55 AM
Banana Slugs?? I'd love to see the Geoducks play the Banana Slugs. What a hoot! Can you imagine the mascot costumes on those teams?! LOL!

heather_dw
10-08-2004, 02:12 PM
In High school, out team was the "indians" and in junior high, they were called braves or lady braves,..lol

In college we were the Lions... nothing too interesting. I know hubby's high school was the Garnets. I always thought that was odd, but not near as odd as Banana Slugs,...LOL

djs06
10-08-2004, 02:39 PM
Ours was the Bear. How original.
My college's mascot is the Gopher. L-A-M-E :lol:

I think anteaters wins. hehe

barbygirl43
10-08-2004, 03:28 PM
In high school we were the wolverines (and cubs) but years ago they were the frogs (go tadpoles for junior high) and before that the owls. what a hoot. (j/k)

in college OSU Cowboys (go pokes—never figured that one out) and then graduated an Aggie (also another nickname for the cowboys of OSU)

boiaby
10-08-2004, 03:48 PM
We were the Sand Lizards! Banana Slugs? Wow, that's bad. :lol: Where do they come up with some of these?!!

Beverly

missaprylj
10-09-2004, 05:10 PM
No one is going to comment on the hilarity of a team named "The Muckers"?!?!?

The kids in my high school would LOVE to play a team with that name. :)

Gophers aren't that lame! In 2 years I'll be a badger! :)

tolose85
10-09-2004, 09:24 PM
I am almost embarrased to tell you mine.... We were the Mapletown Maples. our mascot was a Maple Leaf... Oh yeah, thats fierce isn't it!?!

We were made fun of ALL the time!!

I went to college at West Virginia University. We were the Mountaineers.

Jennelle
10-10-2004, 10:32 AM
In high school, we were the Dragons. In college, I was a Rebel.

Not far from here, there's a university who are the Fighting Okra.

My aunt spent her freshman year at a private Jesuit college in Washington state. They were the Missionaries. Their campus newspaper was called "The Missionary Position." :lol:

missaprylj
10-10-2004, 01:31 PM
Get OUT! :lol: :lol: :lol: